SEO כתובות באתר והדומיין .

קידום אתרים SEO – מצוות עשה ואל תעשה - כתובות באתר והדומיין Domain & URLs

 

 


זהו המאמר השלישי בסדרת המאמרים בנושא קידום אתרים SEO – מצוות עשה ואל תעשה בחלק זה אסקור את הפעולות שניתן לבצע בתחום כתובות באתר והדומיין Domain & URLs של העמוד/האתר.

 

מילות חיפוש בכתובת עמודי האתר

 

רישום מילות חיפוש בכתובות האתר הוא מרכיב משמעותי ביותר לצורך קידום האתר.
לפירוט על קידום מילות חיפוש ראה את המאמר - קידום אתרים SEO – מצוות עשה ואל תעשה – מילות מפתח Keywords.

ציון הפעולה: מעולה

 


נגישות לאתר

 

זהו נושא בסיסי שלרוב לא נותנים לו תשומת לב. אתר שאינו זמין מסיבות שונות (הגנה עם סיסמא, קישורים שבורים, שגיאות 404 ועוד), האתר אינו נגיש, לא לגולשים ולא למנועי החיפוש. אתר שאינו נגיש לא יכול לעבור תהליך של אינדוקס והדבר יכול לפגוע בקידומו.

ציון הפעולה: מעולה

 


זמינות האתר (Host Downtime)

 

זמינות האתר שייכת לנושא הנגישות לאתר כיוון שאם האתר לא זמין הוא לא נגיש ומנועי החיפוש לא יכולים "לקרוא" ולאנדקס אותו.
בפועל רוב חוות השרתים מבטיחות זמינות של 98%. אם מארח האתר (Host) שלך מספק זמינות נמוכה מזו, הדבר יכול לפגוע לא רק בחוויית הגלישה של לקוחותיך אלא גם באינדוקס האתר ע"י מנועי החיפוש.

ציון הפעולה:  רע

 

אינמאנג' מספקת שירות ניטור אתרים SiteMonitor השולח התראות sms ואימייל

 

מפת אתר

 

מפת אתר היא רעיון מצוין, מקום שבו מרוכזים כל העמודים והקישורים של האתר. בין אם מדובר על מפת אתר רגילה ב-HTML או על מפת אתר למנועי החיפוש (כמו Google Sitemap).

ציון הפעולה: טוב מאוד


ממשק הניהול של אינמאנג' Salat, מאפשר לך, מנהל האתר, לשלוט באופן מלא במפת האתר.

 


גודל האתר

 

מנועי חיפוש אוהבים אתרים גדולים: ככל שהם גדולים – טוב יותר. עם זאת, אתרים גדולים לרוב הופכים מסובכים למשתמש הסופי ובעייתי לנווט בהם.
לכן, כאשר האתר גדל, יש לעשות זאת בחוכמה, הן מבחינת המשתמש הסופי והן מבחינת נגישות לכל עמודי האתר למנועי החיפוש.

ציון הפעולה: טוב מאוד

 


גיל האתר

 

כמו יין, גם אתר האינטרנט משתבח עם השנים ותופס מקום מכובד יותר. הרציונל הוא שככל שהאתר "מבוגר" יותר, כך ניתן לסמוך עליו יותר מאשר אתר "צעיר", בן כמה חודשים, שיכול להיעלם בכל רגע.

ציון הפעולה:  טוב מאוד

 


דומיין ותת-דומיין

 

עדיף לארח את האתר בדומיין נפרד לגמרי מאשר בתת דומיין של דומיין קיים.
דוגמא:
אם ברשותך הדומיין domain.co.il יהיה זה עדיף לארח אתר חדש על דומיין חדש, למשל: mynewdomain.co.il במקום על תת-דומיין, למשל: mynew.domain.co.il

ציון הפעולה: טוב

 


מיקום הקובץ בכתובת ה-URL

 

ככל שהעמוד המקודם ממוקם קרוב יותר לדומיין, כך ייטב לקידום העמוד והאתר.
דוגמא:
http://www.domain.co.il/category/123/מחשבים-ניידים
עמוד הקטגוריה "מחשבים ניידים", נמצא במקום 3 ביחס לדומיין האתר.
לעומת זאת,
http://www.domain.co.il/מחשבים-ניידים
כאן, מילות החיפוש נמצאות מיד לאחר דומיין האתר ולכן כתובת זו תקודם במידה טובה יותר ותקבל ציון גבוה יותר.

ככלל, מומלץ להגביל את ה"מרחק" מדומיין האתר ל-5 רמות.

ציון הפעולה: טוב

 


שימוש במקפים בכתובת URL

 

שימוש במקפים בכתובות URL עוזר לקריאה של הכתובת הן ע"י הגולשים והן ע"י מנועי החיפוש. בכתובות URL יכולים להופיע סימנים מיוחדים שאינם אותיות או ספרות (כולל רווחים), את הסימנים מומלץ להחליף במקף אמצעי.
יש להשתמש במקף אמצעי ולא בקו תחתון כיוון שקו תחתון בין מילים נחשב לחיבור בין המילים ויוצר מילה אחת, בעוד מקף משאיר את שתי המילים נפרדות זו מזו.

ציון הפעולה:  טוב

 

אורך כתובת URL

 

כעיקרון אורך מקובל לכתובת האתר הוא 6 או 7 מילים, ללא שם הדומיין. לדוגמא:
http://www.domain.co.il/word1- word2- word3- word4- word5- word6- word7
כתובות ארוכות יותר יכולות להיחשב "זיבול" למנועי החיפוש ולכן יכולות לגרום לנזקים בקידום האתר.

ציון הפעולה: ללא השפעה

 


פרסומות של גוגל באתר (Adsence)

 

מיקום פרסומות של גוגל באתר לא משפיע על הקידום או הציון של האתר. גוגל לא נותן ציון בונוס לאתרים אשר מציגים פרסומות מסוג Adsenc.
עם זאת, הצבת פרסומות אלו תעלה את רמת ההכנסות של האתר.

ציון הפעולה:  ללא השפעה

 


פרסום האתר בגוגל (Adwords)

 

בדומה לפרסומות של גוגל באתר, פרסום האתר בגוגל גם הוא לא משפיע על קידום האתר וציונו במנועי חיפוש.
עם זאת, שימוש נכון בפרסום האתר בגוגל יביא תנועת גולשים רבה לאתר שלך.

ציון הפעולה: ללא השפעה

 


כתובות דינאמיות

 

מנועי חיפוש "מעדיפים" כתובות קבועות קצרות מאשר דינאמיות ארוכות. שימוש בכתובות דינאמיות ו/או ארוכות עלול להזיק לקידום האתר ולכן מומלץ להשתמש ב"שכתוב כתובות" (URL Rewrite) לקיצור הכתובות והפיכתן לקריאות ומובנות יותר הן למנועי החיפוש והן למשתמש האנושי.

ציון הפעולה: רע

 


שאריות Session (Session IDs)

 

סשיין (session) הינה טכניקה שנעשה בה שימוש כדי לשמור נתונים על הגולש בביקורו הנוכחי באתר. כאשר עושים שימוש ב-session לעיתים מתווסף לכתובת האתר קוד ה-session.
לדוגמא: http://www.domain.co.il/page.html?PHPSESSID=153k5DSAF432d3d
על מנת לא לפגוע בקידום האתר, יש להוריד את "שאריות ה-session" מכתובות האתר.

ציון הפעולה:  רע מאוד

 

איסור כניסה באמצעות קובץ Robots.txt

 

כאשר האתר אוסר על כניסת עכבישי חיפוש (spiders) לחלקים רבים באתר, באמצעות קובץ robots.txt, הדבר יכול להשפיע לרעה על החלקים "המותרים" לכניסה, זאת כיוון שהעכבישים יבקרו ויאנדקסו את האתר פחות ופחות.

ציון הפעולה:  רע מאוד

 


הפניות (Redirects)

 

כאשר מבצעים הפניות, בין אם זמניות או קבועות, יש ליישמן כראוי, אחרת הדבר יכול להיחשב כטכניקה לא אתית כך שדירוג וקידום האתר יכולים להיפגע.

ציון הפעולה:  מזיק